جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • دوره های آموزشی
  • پادکست صوتی
  • نگارخانه
  • کتاب الکترونیک
  • درباره من
  • تماس با من

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

  • 09124257883
  • [email protected]
  • وبلاگ
  • لیست علاقه مندی ها
وب سایت مهندس سها محمدی ریک
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • دوره های آموزشی
  • پادکست صوتی
  • نگارخانه
  • کتاب الکترونیک
  • درباره من
  • تماس با من
شروع کنید
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید

وبلاگ

وب سایت مهندس سها محمدی ریک > اخبار > مقالات > تعریف CRM به زبان ساده

تعریف CRM به زبان ساده

1 مرداد 1401
ارسال شده توسط soha6171
مقالات

CRM چیست؟ کلمه CRM ( سی آر ام ) مخفف عبارت Customer Relationship Management و به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. استراتژی CRM، تعاملات بین شرکت با مشتریان‌‌ (و مشتریان احتمالی) را در راستای بهبود ارتباطات با آنها، ایجاد سود بیشتر و کاهش هزینه های تبلیغات مدیریت می کند. به زبان ساده تر، سیستم CRM به کسب و کارها کمک می کند تا با مشتریان در ارتباط باشند ، فرایند فروش را ساده کرده و بازدهی را چندین برابر می کند.
هدف CRM در حد یک جمله همین است: ارتباطات و تعاملات شما را با مشتری در راستای رضایت مشتری و افزایش سودآوری شرکت متحول می کند!
CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری همچنین به شما کمک می کند تا در طول فرایند تعامل خود با آنها از جمله پیدا کردن مشتری جدید ، فروش و ارائه پشتیبانی و خدمات در طول روابط خود ، بر روابط سازمان با تک تک افراد تمرکز کنید. این فرایند شامل جذب مشتری، نگهداری مشتری و در نهایت وفادارسازی مشتریان است که تمام اینها توسط نرم افزار CRM (سی آر ام) انجام می شود.

به عنوان مدیر یک شرکت یا سازمان، چه چیزی برای شما مهم است؟ افزایش سود و کاهش هزینه در سازمان؟

فرض کنید مدیر یک شرکت خصوصی یا سازمان هستید.
روی کدام فرایندها یا چه استراتژی هایی تمرکز می کنید؟
احتمالاً پاسخ شما این است:

  • استراتژی های افزایش سود سازمان
  • بهبود فرایندهای شرکت در راستای اثربخشی بیشتر و کاهش هزینه ها

چرا مهمترین دارایی شما مشتری است؟

به این جملات دقت کنید:

  • درآمد یک کسب و کار از مشتری حاصل می‌شود
  • برند به خودی خود هیچ درآمدی برای کسب و کار شما نخواهد داشت، مگر اینکه مشتری سراغ برند یا سازمان شما بیاید
  • محصول به خودی خود درآمدزا نیست مگر مشتریان آن را بخرند
  • تبلیغات و بازاریابی اگر مشتری برای شما نیاورد بی ارزش و هزینه زا و بدون هدف استراتژیک خواهد بود
  • اصلی ترین دارایی یک کسب و کار یا سازمان مشتریان آن هستند
  • مشتری نقطه عطف تمام جملات بالا است


پیاده سازی نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) قرار است به نحوه تعامل و ارتباطات سازمان با مشتریان ساختار بدهد، فرایندهای شما را بهینه کند و تجربه مشتری از خدمات شما را بهبود دهد به گونه ای که تک تک مشتریان احساس کنند که مشتریان VIP شما هستند، دقیقا مثل ارتباطی که در اوایل راه اندازی کسب و کارتان با تعداد کم مشتریان خود داشتید.
پیاده سازی این استراتژی به مشتریان شما حس مهم بودن می دهد و شیوه تعامل شما با آنها را متحول می کند.

تعریف مدیریت ارتباط با مشتری یا سیستم CRM دقیقا چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری یا سی آر ام (CRM) استراتژی ها، ابزارها، راهکارها یا فرایندهایی است که تمام ارتباطات و تعاملات شرکت با مشتریان بالفعل و بالقوه را مدیریت کرده و به سوددهی بیشتر کسب و کار و رضایت مشتریان (و بهبود تجربه مشتری) کمک می کند.
به طور کلی سه نوع پلتفرم CRM تعریف شده است. به این ترتیب انواع CRM را می‌توان اینطور نام برد:

  • CRM عملیاتی
  • CRMتحلیلی
  • CRM مشارکتی


پیاده سازی استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری نیازمند شناخت اهداف پیاده سازی است، اما هدفی که پیاده سازی سیستم CRM دنبال می کند:

  • بهبود فرایندهای پیگیری در سازمان
  • شناخت دقیق تر مشتری و ایجاد یک استراتژی و راهکار تعامل و ارتباط بلندمدت بین مشتری با سازمان
  • ارائه یک تصویر گویا از نقاط ضعف و قوت کسب و کار برای تصمیم گیری های بهتر در تعیین استراتژی های آینده

پیاده سازی سیستم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) دقیقا قرار است چه کاری برای شما انجام دهد؟

فرایند فروش در اغلب شرکت ها و سازمان ها به صورت شکل بالا می باشد:
به ازای فرایند بازاریابی فرصت تولید می شود، بخشی از فرصت ها در فرایند فروش به مشتری تبدیل می شوند، پشتیبانی و تعامل خوب با مشتریان علاوه بر رضایت آنها موجب تولید فرصت های جدید می شود.
پیاده سازی سیستم CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت استراتژیک این فرایند به طور کامل، کمک می کند که:
درصد بیشتری از فرصت ها تبدیل به مشتری شوند، تجربه مشتریان بهبود پیدا کند، آنها فرصت های بیشتری را ایجاد کنند، فرایندهای مارکتینگ هوشمندانه تر و بهینه تر شده و هزینه جذب مشتری کاهش پیدا کند.

برچسب ها: crmmarketmarketingnetwork marketingsupportuser
قبلی دانلود کتاب جویندگان بیت کوین
بعدی دانلود کتاب آموزش Excel 2019

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
پشتیبانی

توجه: این بخش از پیشخوان ← نمایش ← ابزارک ها ← نوار کناری وبلاگ قابل ویرایش است

دسته‌ها
  • آکادمی ها
  • پادکست صوتی
  • تبلیغات
  • زندگی دانشگاهی
  • طراحی
  • عمومی
  • فریلنسر
  • کتاب الکترونیک
  • کسب و کار
  • مدرسه
  • مقالات
  • هوش مصنوعی
  • ویدئو
برچسب‌ها
ccna cisco GOOGLE linux mcsa Microsoft network network security pdf security tdfs tdfs.ac.ir virtualization vmware vpn wifi windows 10 windows server windows server 2008 wireless آموزش امنیت امنیت شبکه دانشکده فنی دانشکده فنی حرفه ای میرزا کوچک صومعه سرا دوره روتر شبکه فنی حرفه ای قالب مایکروسافت مخابرات مدرس مدرسه مقالات موبایل میکروتیک وایرلس وردپرس وردپرس ویندوز ویندوز سرور پی دی اف کتاب کتاب الکترونیک

امیدوارم وب سایت اینجانب مورد توجه شما عزیزان قرارگرفته باشد
دسترسی سریع
  • خانه
  • دوره ها
  • اخبار
  • تماس با ما
  • گیلان - تالش بزرگ
  • 09124257883
  • [email protected]
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد شرکت ما مطلع باشید.

نمادها
© تمامی حقوق محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sohamohammadi.ir/?p=2617
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ بپرسید، در اسرع وقت پاسخگو خواهم بود.

مهندس سُها محمدی ریک

  • 09124257883
  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 17
  • [email protected]